Lekcja otwarta i escape room w klasie 4d
W dn. 22.01.2025 r. została przeprowadzona w klasie 4d otwarta lekcja matematyki.
Lekcje otwarte służą dzieleniu się przez nauczycieli swoimi doświadczeniami i pomysłami uczenia. Tym razem lekcja ta została przeprowadzone w klasie 4d.
Tematem lekcji był „Świąteczny escape room – powtórzenie i utrwalenie wiadomości zdobytych w I semestrze”. Przez nauczyciela prowadzącego lekcje została przedstawiona metoda escape room. Każdy z nas zna coraz bardziej popularny sposób spędzania wolnego czasu – na wspólnym rozwiązywaniu zagadek. Escape room jako metoda dydaktyczna świetnie sprawdził się na lekcji utrwalającej wiadomości z matematyki. Dzieci i nauczyciele, którzy przyszli na lekcję otwartą, zostali podzieleni na 5 grup. Każda z grup miała swój kolor i szukała podpowiedzi w klasie, rozwiązując zagadki matematyczne. Gdy grupa uzbierała wszystkie podpowiedzi, mogła odgadnąć szyfr. Wygrała grupa niebieska, czyli nauczyciele, którzy byli wzorem dla uczniów wzajemnej współpracy i wzorowego wykonywania zadań. Uczniowie równie dobrze poradzili sobie z zadaniami.
Klasa 4d nauczyła się zespołowego działania, zintegrowała się, a także powtórzyła sobie wiadomości z matematyki z I semestru.
Joanna Duda